مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 15:552021-09-21بين الملل

گزارش| همه تنش های لندن و پاریس/بحران دیرینه در روابط 2 متحد اروپایی


توافق اخیر آمریکا، انگلیس با استرالیا بار دیگر تنش های دیرینه میان پاریس و لندن را آشکار کرد تا این تنش ها در مسیر تبدیل شدن به دشمنی قرار بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بحران زیردریایی میان پاریس و کشورهای امضا کننده توافق امنیتی اوکوس (آمریکا، استرالیا و انگلیس) عمق تنش ها میان آن را تمسخرآمیز توصیف کردند.

اما تاریخ روابط میان لندن و پاریس مملو از بحران ها و سوء تفاهم هایی در برحه های حساسی از تاریخ دو کشور و به خصوص پس از جنگ جهانی دوم بوده است.

چرچیل و شارل دوگل بنیانگذاران تاریخ مدرن انگلیس و فرانسه وینستون چرچیل نخست وزیر اسبق بریتانیا و شارل دوگل رییس جمهور اسبق فرانسه، با توجه به آنکه هر دو از قهرمانان جنگ جهانی دوم در مقابله با نازی ها به شمار می آیند، بنیانگذاران بریتانیا و فرانسه نوین بودند.

پس از آنکه جنگ جهانی دوم به پایان رسید، چرچیل این دیدگاه را داشت که انگلیس و فرانسه رهبری اروپا را در دست بگیرند و آمریکا و شوروی سابق نیز از این پروژه حمایت کنند.

اما مدتی بعد چرچیل این تفکر را پیدا کرد که بریتانیا میراث دار امپراطوری بزرگی بوده و در سطح یکسانی با آمریکا است و جایگاه این کشور از فرانسه و حتی از اروپا بالاتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش| همه تنش های لندن و پاریس/بحران دیرینه در روابط 2 متحد اروپایی

گزارش| همه تنش های لندن و پاریس/بحران دیرینه در روابط 2 متحد اروپایی